سرخط خبرها

ضرر هنگفت هواداران استقلال از خرید سهام

  • کد خبر: ۱۸۹۲۰۶
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
ضرر هنگفت هواداران استقلال از خرید سهام
هوادارن استقلال با خرید سهام این باشگاه دچار ضرر قابل توجهی شده‌اند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، ورود باشگاه استقلال  به بورس که در درآمد زایی با مشکلات بسیاری مواجه است از همان روز‌هایی که مطرح شد، محل تردید بود وبسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند با شرایط کنونی باشگاه استقلال نمی‌تواند عملکرد مثبتی در بورس داشته باشد، اما دو فصل پیش با هدف ارتقای وضعیت اقتصادی باشگاه استقلال و ایجاد مشارکت مردمی در بخش اقتصادی این باشگاه حضور در بورس عملی شد و هواداران این باشگاه سهام این باشگاه را خریدند.


ابتدا سهام باشگاه استقلال با قیمت ۲،۹۱۰ ریال به صورت عرضه اولیه در فرابورس ایران عرضه شد که تاکنون بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون سهم به فروش رسیده است. مجموع معاملات باشگاه استقلال ۰۰۰/‏۴۰۰/‏۷۰۴/‏۳۵۹ بوده است، اما با گذشت تقریباً ۲ سال از عرضه سهام این باشگاه با توجه به مشکلات مالی و عدم شفافیت سازی توسط مسئولان باشگاه امروز هر سهم استقلال در بورس به ۱،۷۱۵ ریال رسیده است. با توجه به تعداد سهمی که باشگاه استقلال به فروش رسانده با افت قیمتی سهام این باشگاه اکنون مبلغ سهام این باشگاه به ۰۰۰/ ۶۹۰/ ۳۷۲/ ۲۱۱ رسیده است.

اگر ادامه روند مدیریتی برای باشگاه استقلال به این شکل پیش برود باید پروژه خصوصی سازی و ورود این باشگاه به بورس را هم شکست خورده بدانیم، در این میان شکست خوردن پروژه ورود سهام دو باشگاه به بورس تنها به ضرر سهام داران خواهد بود چرا که پول خود را در چاهی ریختند که هیچ سودی نداشته است.

در دوسال اخیرسهام این باشگاه باید افزایش پیدا می‌کرد تا در ادامه راه به سود باشگاه و سهام داران باشد، اما چنین نبوده است. باشگاه استقلال که در گذشته سابقه خواستن کمک از هواداران و دادن شماره حساب برای کمک کردن آن‌ها را دارد، این بار به صورت محترمانه و از طریق بورس پولی را که مد نظر داشتند به دست آوردند و در ادامه به فکر بالا رفتن ارزش سهام خود نبودند تا سهام باشگاه استقلال دچار افت محسوسی شوند ومیزان رضایتمندی به حداقل رسیده و سرمایه‌هایی که از سوی هواداران در این بخش هزینه شده، کاهش یابد.

البته راه‌های درآمدزایی درباشگاه استقلال بازاست و چنانچه عزمی راسخ دراین راستا وجود داشته باشد، باشگاه استقلال هم درآمدزا خواهد شدو بالطبع ارزش سهام نیز بالا خواهد رفت و مبالغی که هواداران این باشگاه هزینه کرده‌اند بازخواهد گشت و به سوددهی نیز خواهد رسید. شاید برای رسیدن به این هدف بزرگ لازم باشد باشگاه استقلال با صدا و سیما مذاکرات بیشتری انجام دهد تا شاید از کنار حق پخش تلوزیونی مبالغ بیشتری گیر این باشگاه بیاید که افزایش آورده باشگاه قطعا منجر به افزایش سهام در بورس خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->